TRÆNING NÅR DU ER GRAVID

Kom og opdag hvor dejligt det er at bevæge og afspænde din gravide krop. Til træningen laver vi masser af puls- og styrketræning, stræk og afspændinger. Og vi tilpasser undervisningen til lige netop dig, så det bliver skønt, skægt og nydelsesfuldt at træne din gravide krop.

Bliv stærkere til fødslen

Træning for gravide er IKKE decideret fødselsforberedelse, men træningen er selvfølgelig med til at forberede dig fysisk til fødslen og øger dit psykiske velvære.

Og der er mange gevinster ved at få motion, mens du er gravid. For fysisk træning forebygger smerter i ryggen og bækkenet. Og flere studier har påvist, at motion under graviditeten forebygger svangerskabsforgiftning, graviditetssukkersyge og meget mere.

BOOK DIT HOLD

Træning for gravide består af 8 undervisningsgange á 1½ time. Der er max 12 deltagere på hvert hold, så der er masser af plads til dig.

FIND HOLD I KØBENHAVN
FIND HOLD I ROSKILDE
FIND HOLD I SVENDBORG

Professionelle undervisere

Du bliver undervist af psykomotoriske terapeuter, der har en stor anatomisk og fysiologisk viden. Du kan derfor trygt stole på, at din underviser er veluddannet og faglig kompetent. Og at hun ved, hvad du må og ikke mindst ikke må lave af træning, når du er er gravid.

Sådan må du træne som gravid

Var du været fysisk aktiv inden din graviditet, kan du bare fortsætte med at træne på samme niveau som før. Hvis du trænede ved meget høj intensitet, kan du evt. sænke den lidt.

Var du ikke fysisk aktiv inden du blev gravid, skal du vente med at øge den fysiske aktivitet til efter 1. trimester. Herefter kan du sagtens starte et moderat træningsprogram. Det er godt, at du får bevæget kroppen en halv time om dagen, på en måde der passer til din krop. Det handler dog om at hele tiden at lytte til kroppen og mærke efter, hvor meget du kan.

Er du øm, fx i lænd eller bækken, er tommelfingerreglen, at ømheden godt må stige lidt umiddelbart efter træningen. Men den skal være faldet til samme eller under det normale niveau dagen efter. Hvis du stadig er øm nogle dage efter træningen, så skal du justere din træning, eller du skal tage lidt blidere fat næste gang. Du skal altså ikke stoppe med at bevæge dig, for bevægelse holder dit smerte-niveau nede under graviditeten. Det betyder bare, at du skal tilpasse bevægelserne til dig.

LEDER DU EFTER FØDSELSFORBEREDELSE?

Er du på udkig efter fødselsforberedelse, er der masser af forskellige hold at vælge imellem. Der er både forskellige typer af fødselsforberedelse og forskellige byer, du kan tage kurserne i. Tjekt det her…

PREMIUM FØDSELSFORBEREDELSE
WEEKEND FØDSELSFORBEREDELSE
PRIVAT FØDSELSFORBEREDELSE
ONLINE FØDSELSFORBEREDELSE
KØBENHAVN
ROSKILDE
SVENDBORG
VIBORG