GRAVID TRÆNING

GÅ TIL TRÆNING NÅR DU ER GRAVID

På træning for gravide-holdet opdager du, hvor dejligt det er at bevæge og afspænde din gravide krop. Vi laver  masser af puls- og styrketræning, stræk og afspænding. Og vi tilpasser undervisningen til lige netop dig, så det bliver skønt, skægt og nydelsesfuldt at træne din gravide krop.

BLIV STÆRKERE TIL FØDSLEN

Træning for gravide er IKKE decideret fødselsforberedelse, men træningen er selvfølgelig med til at forberede dig fysisk til fødslen og øger dit psykiske velvære.

Og der er mange gevinster ved at få motion, mens du er gravid. For fysisk træning forebygger smerter i ryggen og bækkenet. Og flere studier har påvist, at motion under graviditeten forebygger svangerskabsforgiftning, graviditetssukkersyge og meget mere.

BOOK DIT HOLD

Træning for gravide er hold på op til 12 deltagere. Vi mødes 8 gange i 1½ time, så bare rolig… Du skal nok komme i form inden fødslen, og du skal nok få det sjovt sammen med de andre deltagere.

FIND HOLD I KØBENHAVN
FIND HOLD I ROSKILDE

PROFESSIONELLE UNDERVISERE

Instruktørerne på gravid trænings holdene er alle sammen psykomotoriske terapeuter. De ved alt om anatomi og fysiologi for gravide, og du kan derfor trygt stole på, at din underviser er veluddannet og faglig kompetent. Og at hun ved, hvad du må og ikke mindst ikke må lave af træning, når du er er gravid.

SÅDAN MÅ DU TRÆNE SOM GRAVID

Var du fysisk aktiv inden din graviditet, kan du bare fortsætte med at træne på samme niveau som før. Hvis du trænede ved meget høj intensitet, kan du evt. sænke den lidt.

Var du ikke fysisk aktiv, inden du blev gravid, skal du vente med at øge den fysiske aktivitet til efter 1. trimester. Herefter kan du sagtens starte et moderat træningsprogram. Det handler dog om hele tiden at lytte til kroppen og mærke efter, hvor meget du kan.

Er du øm, fx i lænd eller bækken, er tommelfingerreglen, at ømheden godt må stige lidt umiddelbart efter træningen. Men den skal være faldet til samme niveau dagen efter. Hvis du stadig er øm nogle dage efter træningen, skal du tage lidt blidere fat næste gang. På vores træningshold for gravide hjælper vi med at tilpasse øvelserne til den enkelte.

Du kan læse mere om alle fordelene ved at træne som gravid her.

På Sundhed.dk. kan du også læse Sundhedsstyrelsen anbefaling til træning.

LEDER DU EFTER FØDSELSFORBEREDELSE?

Er du på udkig efter fødselsforberedelse, er der masser af forskellige hold at vælge imellem. Der er både forskellige typer af fødselsforberedelse og forskellige byer, du kan tage kurserne i. Tjekt det her…

PREMIUM FØDSELSFORBEREDELSE
WEEKEND FØDSELSFORBEREDELSE
BASIC FØDSELSFORBEREDELSE
PRIVAT FØDSELSFORBEREDELSE
KØBENHAVN
ROSKILDE
SVENDBORG
VEJLE
VIBORG