ONLINE TRÆNING FOR GRAVIDE

 GÅ TIL TRÆNING FOR GRAVIDE – LIVE ONLINE UNDERVISNING

Vores online træningshold for gravide giver dig sved på panden, er sjovt og nydelsesfuldt. Vi er op til 12 kvinder sammen, der er god musik og drøn på! Vi slutter af med dejlige stræk og en skøn afspænding, hvor din gravide krop får hvile og restitution. Vi mødes live online hver gang, hvilket giver dig mulighed for at få sparring, stille spørgsmål og være en del af et fællesskab med andre gravide. Pris 1.220,-

Skal du være med? Se hvad forløbet består af og hør, hvordan andre deltagere oplever den online træning i videoen her.

BLIV STÆRKERE TIL FØDSLEN

Træning for gravide er IKKE decideret fødselsforberedelse, men er med til at forberede dig fysisk til fødslen og øger dit psykiske velvære.

Og der er mange gevinster ved at motionere, mens du er gravid. Fysisk træning forebygger bl.a. smerter i ryggen og bækkenet. Og studier har vist, at motion under graviditeten forebygger svangerskabsforgiftning, graviditetssukkersyge og meget mere.

På vores online træningshold for gravide kan din underviser se dig via webcam og hun kan derfor tilpasse øvelserne, så de passer til dig og din krop. Du har derfor mulighed for at være med uanset, hvor i din graviditet, du er. Vores udgangspunkt er, at alle kan være med!
Hvis du har specifikke graviditetsgener, som gør dig i tvivl om, om du kan deltage, så kontakt din underviser.

SÅDAN MÅ DU TRÆNE SOM GRAVID

Var du fysisk aktiv inden din graviditet, kan du bare fortsætte med at træne på samme niveau som før. Hvis du trænede ved meget høj intensitet, kan du evt. sænke den lidt.

Var du ikke fysisk aktiv, inden du blev gravid, skal du vente med at øge den fysiske aktivitet til efter 1. trimester. Herefter kan du sagtens starte et moderat træningsprogram. Det handler dog om hele tiden at lytte til kroppen og mærke efter, hvor meget du kan.

Er du øm, fx i lænd eller bækken, er tommelfingerreglen, at ømheden godt må stige lidt umiddelbart efter træningen. Men den skal være faldet til samme niveau dagen efter. Hvis du stadig er øm nogle dage efter træningen, skal du tage lidt blidere fat næste gang. På vores træningshold for gravide hjælper vi med at tilpasse øvelserne til den enkelte.

Du kan læse mere om alle fordelene ved at træne som gravid her.

På Sundhed.dk. kan du også læse Sundhedsstyrelsen anbefaling til træning.

BOOK DIT HOLD

Alle kan være med fra 13. graviditetsuge og frem til fødslen.

START 5. MARTS 2020 KL. 16.45 MED MIA PERMIN OLIVARIUS – LIVE ONLINE
START 21. MAJ 2020 KL. 16.45 MED MIA PERMIN OLIVARIUS – LIVE ONLINE
START 6. AUGUST 2020 KL. 16.45 MED MIA PERMIN OLIVARIUS – LIVE ONLINE

Vi mødes 8 gange i 1½ time og du får:

Effektiv og nydelsesfuld træning

Personlig vejledning og sparring med fokus på dine behov

Grundig indføring i kroppens forandringer

Uddannede og specialiserede undervisere med stor erfaring

Svar på alle dine spørgsmål om træning og graviditet

FIND OS LIGE HER

Du finder Mindful Moving Træning for gravide her:

Center for Liv
Ringstedgade 32A, 1.
4000 Roskilde

Det er tæt på tog og busser. Og der er altid gratis parkeringspladser lige i nærheden.

Har du spørgsmål? Kontakt din underviser eller skriv til [email protected]

MØD DINE UNDERVISERE

Mia Permin Olivarius
Mia Permin Olivarius
Jeg er psykomotorisk terapeut og underviser i fødselsforberedelse, træning for gravide, efterfødselstræning og babyrytmik.

Som Mindful Moving fødselsforberedelsesinstruktør har jeg stort kendskab til arbejdet med den gravide krop, fødsler og de forandringer, som familieforøgelsen fører med sig.

LÆS MERE
Sofia Bartholin
Sofia Bartholin
Jeg er psykomotorisk terapeut og arbejder med undervisning og behandling af babyer, børn og voksne – og selvfølgelig også gravide kvinder.

Som underviser synes jeg, det er meget givende at arbejde med både graviditet, fødsel, kvinden efter fødslen og ikke mindst med babyer, deres trivsel og udvikling.

LÆS MERE